حذف اپل ایدی فراموش شده

Tuesday، ۱۳ Shahrivar ۱۴۰۳

حذف اپل ایدی فراموش شده

اگرچه امنیت بالای اپل آیدی یک مزیت اساسی در این پلتفرم به شمار می رود؛ اما این ویژگی در برخی موارد به ضرر کاربران اپل تمام می شود! به طور مثال اگر کاربران رمز عبور و مشخصات اکانت خودا را فراموش کنند با دردسرهای زیادی برای بازگردانی حساب کاربری خود رو به رو می شوید. در برخی موارد کاربران تا زمان حذف اپل ایدی فراموش شده اجازه دسترسی به دستگاه خود را نخواهند داشت. حذف اپل آیدی و استفاده از قابلیت دیلت آن در زمان فروش دستگاه های اپل نیز مزایایی به همراه خواهد داشت. به همین خاطر در این بخش به روش های اصولی حذف این آیدی می پردازیم.

مراحل حذف اپل آیدی فراموش شده

برای حذف اپل ایدی فراموش شده می توانید به بخش بکاپ های دستگاه خود مراجعه کنید و در این بخش اطلاعات آیدی خود را بیابید. برای این منظور بر روی گزینه Find My iPhone ضربه بزنید و در این بخش آیدی خود را پیدا کنید. سپس وارد قسمت iTunes and App Store شوید. در این بخش از قسمت تنظیمات گزینه Remove This Device یا Sign Out را انتخاب کنید. با زدن هر یک از این گزینه ها از اکانت خود خارج می شوید و آیدی شما حذف خواهد شد. توجه داشته باشید که این روش برای تغییر رمز و اعمال سایر تنظیمات در آیدی اپل به کار نمی رود و تنها برای حذف آن قابل استفاده خواهد بود.

استفاده از آیتونز برای حذف اپل آیدی

برای حذف اپل ایدی فراموش شده استفاده از برنامه آیتونز مزایای بسیاری دارد و این فرایند را برای کاربران ساده تر می کند. اگر رمز و پسورد اپل آیدی شخصی خود را به یاد داشته باشید، این مراحل در برنامه آیتونز قابل انجام خواهند بود:

  1. برای حذف برنامه ابتدا تلفن همراه خود را به سیستم کامپیوتر وصل کرده و یک بکاپ از آیتونز دریافت کنید.

  2. سپس از نوار بالا گزینه اکانت و سپس View My Account را انتخاب کنید.

  3. در بخش Manage my devices اکانت های متصل به اپل آیدی مشاهده می شوند. شما می توانید در این قسمت هر یک از این اکانت ها را ریمو کنید. در این بخش اتصال دیوایس مورد نظر به اپل آیدی نیز حذف خواهد شد.

حذف اپل آیدی بدون رمز

اگر به جز سایر مشخصات اپل آیدی، رمز عبور آن را نیز فراموش کرده اید، باز هم می توانید آیدی خود را حذف کنید. برای حذف اپل ایدی فراموش شده باید از تلفن همراه آیفون استفاده کنید. برای این منظور مراحل زیر دنبال می شوند:

  1. ابتدا به تنظیمات برنامه وارد شده و گزینه Find My iPhone را بزنید.

  2. در بخش بعدی به برنامه iCloud وارد شوید و دستگاه هایی که به اپل آیدی شما متصل هستند را شناسایی کنید.

  3. در بخش بعدی گزینه Erase iPad را در دسترس خواهید داشت که اپل آیدی شما را از روی تمامی دستگاه های متصل به آن پاکسازی می کند. در این بخش باید کدهای امنیتی موجود را وارد کنید.

حذف اپل آیدی با نرم افزار lockwiper

تا به امروز برای حذف اپل ایدی فراموش شده برخی نرم افزارها نیز معرفی شده اند که بدون وارد کردن پسورد برنامه آیدی مورد نظر دیلت خواهند کرد. نرم افزار lockwiper یکی از محبوب ترین ها است و در سریع ترین زمان ممکن فرایند دیلت اکانت شما را انجام می دهد. شما می توانید این برنامه را بر روی تلفن همراه و سایر دستگاه های خود نصب کنید و بر اساس مراحل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا گزینه Trust This Device را در زمان نصب و دانلود برنامه انتخاب کنید.

  2. در ادامه نرم افزار مورد نظر را باز کرده و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. در این بخش نرم افزار را به دیوایس مورد نظر متصل کنید.

  3. در بخش بعدی گزینه Remove Apple ID را بزنید.

  4. در مرحله آخر برای خارج شدن از اپل آیدی گزینه Start Locking را بزنید.

آموزش حذف اپل آیدی

نتایج حذف اپل آیدی در دستگاه های اپل

در صورت حذف اپل ایدی فراموش شده با محدودیت های زیادی در دستگاه های آیفون، آیپد و... رو به رو می شوید. در هر یک از این دستگاه ها برنامه هایی وجود دارند که تنها با استفاده از اپل آیدی قابل استفاده هستند. از میان آن ها می توان به سرویس های آیتونز و آیکلود اشاره کرد که بدون داشتن اپل آیدی قابل استفاده نخواهند بود. به علاوه اگر در خارج از کشور دستگاه اپل خود را به صورت قسطی خریداری کرده باشید، پس از حذف اپل آیدی همواره باید قسط های تلفن همراه خود را بپردازید.

اگر پس از حذف اپل آیدی فراموش شده به دنبال این هستید که یک اپل آیدی جدید برای گوشی همراه خود بسازید میتوانید از مقاله ساخت اپل آیدی کمک بگیرید.

نتیجه گیری

راهکارهای حذف اپل آیدی بدون رمز عبور و اطلاعات حساب مشکلات کاربران را در این زمینه برطرف می کند. با این وجود همواره توصیه می کنیم که آیدی حساب خود را حفظ کنید! دستگاه های اپل اغلب بسیار گران قیمت هستند و حفظ کردن رمز عبور و پسوردهای دستگاه اهمیت زیادی برای کاربران دارد.