چگونه شبکه بین اسپورت را باز کنیم؟

Thursday، ۱۵ Shahrivar ۱۴۰۳

شبکه بین اسپورت

beIN SPORTS HD یک شبکه حرفه ای است که رویدادهای ورزشی سر تا سر جهان را پوشش می دهد. برنامه های متنوع این کانال جذابیت زیادی برای بسیاری از مخاطبین دارد. اما دسترسی به شبکه بین اسپورت و باز کردن کانال آن در رسیورهای مختلف گاها با مشکلاتی رو به رو می شود. برای رفع این مشکلات باید به روش های تنظیم رسیور و فرکانس شبکه بین اسپورت نگاهی بیندازیم.البته دسترسی به شبکه بین اسپورت به ماهواره محدود نمیشود و شما میتوانید با خرید اشتراک بین اسپورت (beIN SPORTS) از خدمات این شبکه استفاده کنید.در این مقاله راهنمای کاملی از نحوه اتصال ماهواره به شبکه بین اسپورت و فرکانس های آن ارائه شده است.

محدودیت باز شدن کانال بین اسپرت در ایران

چگونه شبکه بین اسپورت را باز کنیم؟ این شبکه در کشور ما مانند بسیاری از شبکه های بین المللی با محدودیت هایی همراه است که کاربران را به دردسر می اندازد. برای از بین بردن این محدودیت ها گاهی لازم است از دستگاه های رسیور مخصوص و کارت های شبکه استفاده کنید. این شبکه در کشورهایی مانند ترکیه، مالزی، اندونزی و... فعال است و برای دسترسی به آن باید به سیگنال های ارائه شده در این کشورها متصل شویم. اکانت های اختصاصی برای دسترسی به برنامه های بیشتر ارائه می شوند.

چگونه beIN SPORTS HD را باز کنیم؟

با افزایش قطعی های این برنامه در ماهواره های هاتبرد، کاربران برای دسترسی به محتوای این شبکه جهانی از ماهواره بدر و نایلست استفاده می کنند. دنبال کنندگان beIN SPORTS HD در این ماهواره ها به سهولت به برنامه های کانال دسترسی پیدا می کنند. استفاده کارت های مخصوص شبکه نیز در این روش دسترسی ضرورت دارد. اجرای تنظیمات دقیق و اصولی در رسیور نیز یکی از شروط باز شدن کانال شبکه بین است. برای این منظور باید از پکیج ماهواره ASTRA1M استفاده کرده و درجه 2/19 شرقی را برای آن تنظیم کنید. در سال های اخیر قابلیت های شرینگ کانال های ورزشی نیز ارائه شده اند که برای دسترسی به سه کانال HD بین اسپورت 1,2,3 مورد استفاده قرار می گیرند.

فرکانس های کانال اسپورت بین

چگونه شبکه بین اسپورت را باز کنیم؟ برای دسترسی به قابلیت های این کانال ورزشی باید به فرکانس های رسیور آن نیز توجه داشته باشید.فرکانس بین اسپورت یاهست شامل دو فرکانس H 880011522 و H 9800011625 است که برای دسترسی به این کانال مورد استفاده قرار می گیرند. پس از استفاده از کم فوق، از ابزار DCC برای انتقال به مسیر کانال استفاده می کنیم.

در این زمینه باید وارد بخش EYC شده و در این قسمت به دنبال گزینه TUXBOX بگردید. سپس گزینه CONFIG را انتخاب کرده و سپس کانال بین اسپرت اچ دی را باز کنید. هر یک از این فرکانس ها به صورت دوره ای تغییر می یابند. به همین خاطر دنبال کنندگان باید آپدیت دوره ای فرکانس های تنظیمی کانال را به موقع انجام دهند.

چگونه شبکه بین اسپورت را باز کنیم؟

فرکانس شبکه‌های بین اسپورت در ماهواره‌ها

شبکه ورزشی بین اسپورت علاوه بر پخش زنده مسابقات ورزشی در سایت آن، قابلیت تماشای برنامه های خود را در ماهواره فراهم کرده است که در ادامه به معرفی فرکانس های این شبکه ها میپردازیم.

ماهواره یاهست

شبکه‌های بین اسپورت به صورت رسمی در ماهواره یاهست در دسترس نیستند. برای تماشای این شبکه‌ها معمولاً باید از دیگر ماهواره‌ها یا سرویس‌های اینترنتی استفاده کنید.

ماهواره بدر

در حال حاضر، برخی از شبکه‌های بین اسپورت در ماهواره بدر (عرب‌ست) به صورت کدگذاری شده پخش می‌شوند. برای دسترسی به این شبکه‌ها، باید از کارت‌های رسمی این شبکه استفاده کنید.

تنظیم کانال beIN SPORTS HD ماهواره بدر

در صورتی که ماهواره شما با تنظیمات بدر همراه است، باید آن را بر روی شیرینگ باز کنید. کانال های رایگان beIN SPORTS HD در ماهواره 25.5 شرقی تنظیم می شوند. شما می توانید با اعمال این تنظیمات این کانال ها را سرچ کنید.کد بیس شبکه های بین اسپورت در ماهواره بدر شامل موارد زیر است :

  • فرکانس شماره یک

H 11566

DVB-S2/8PSK

MPEG-4

2/3 27500

  • فرکانس شماره دو

    ماهواره بدر 26 درجه شرقی

    فرکانس: 11566

    پلاریزاسیون: افقی (H)

    نرخ سمبل: 27500

    FEC: 3/4

    فرکانس: 11623

    پلاریزاسیون: عمودی (V)

    نرخ سمبل: 27500

    FEC: 3/4

فرکانس ماهواره بدر و یاهست شبکه بین اسپورت

نتیجه گیری

شبکه بین اسپورت (BeIN Sports) یکی از شبکه‌های تلویزیونی پرطرفدار ورزشی است که در چندین کشور فعالیت می‌کند. این شبکه که در سال 2012 تأسیس شد، پخش‌کننده رویدادهای ورزشی بزرگ جهان از جمله لیگ‌های فوتبال اروپا، مسابقات تنیس، بسکتبال، فرمول یک و بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی است. بین اسپورت در بیش از 40 کشور دنیا به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت می‌کند و توانسته است طرفداران بسیاری از سرتاسر جهان جذب کند.